Kako vas iščejo vaši kupci?

20. 10. 2008 v kategoriji Oglaševanje na spletu

Ste imeli prejšnji teden srečo, ko so vas iskali?

Pomislite … ste že med prvimi zadetki v vaši panogi? Pa to ne samo pri glavnih splošnih iskalnih besedah, ampak tudi na tistih manj iskanih, specifičnih besedah?

Hmm, pa sploh veste, kako iščejo vas, vaše podjetje, vaše produkte/storitve/blagovno znamko?

Pri online prisotnosti je definitivno zelo pomembno, da se vživite v osebnost vaše tipične potencialne stranke. To pomeni od začetka do konca … Kje bi se lahko na vas spomnil vaš tipičen uporabnik?
Na vse je treba pomisliti…

Kaj bi vpisali vi v iskalnik, ko bi iskali nekaj, kar potrebujete?

Kaj bi vpisala vaš prijatelj/prijateljica?

Kaj pa vaš direktor?

Ne vem, katera je vaša ciljna publika … pomislite torej, kaj vpiše vaša stranka, ko išče vas.

Besed in iskalnih fraz je na tisoče…

Primeri iskalnih besed v kozmetiki: kozmetika, kozmetični izdelki, izdelki za nego obraza, krema za obraz, vlažilna nega za obraz, čiščenje obraza, čiščenje kože, izsušena koža, krema vlažilna obraz, krema za mastno kožo, mastna koža krema, suha koža nega, vlažilne kreme, krema vichy, nivea krema za obraz, vitaskin kozmetika…

Variacij iskalnih besed je nešteto. V vsaki panogi je vsaj 300 različnih iskalnih pojmov, ki jih iščejo slovenski uporabniki.

Torej, ali se morate pojavljati na vse te in druge besede povezane s kozmetiko, če ste v tej panogi? Odvisno … načeloma pa je najboljše, da ste prisotni na čimveč besed, saj tako prestrežete potencialne stranke, ki iščejo točno s temi besedami. Narediti morate izbor besed, ki ustrezajo vaši ponudbi.

Kako široko se boste zadeve lotili, je odvisno od vaših marketinških ciljev, pa tudi od vaše ponudbe (širok/ozek spekter), ciljne publike in podobno.

Na ključne besede, ki jih ljudje iščejo preko iskalnikov, se lahko visoko uvrstite s pomočjo optimizacije vaše spletne strani ali pa z zakupom teh ključnih besed (o tem sledi prispevek kdaj drugič).

Ne smemo pa tudi pozabiti, da je vedno nekje v ozadju (ali v ospredju?) tudi oglaševalski proračun, ki ga imate na voljo, oziroma čas, ki lahko vložite v optimizacijo spletne strani.

Sledi odločitev: na katere besede morate biti prisotni, ko vas iščejo stranke?

Je že res, da morda specifične besede generirajo višji ROI (return on investment ali učinek oglaševanja glede na vložena sredstva), vendar pa so generične/splošne besede tiste, ki neko blagovno znamko uvrstijo med potencialno končno izbiro v potrošnikovih mislih…

Če vas ni na začetku na splošno besedo (npr. kozmetika), potem kupec morda niti ne bo prišel tako daleč, da bo vpisal npr. vichy krema za obraz, ampak bo poiskal vašo konkurenco npr. nivea krema za obraz.

Vedno moramo torej upoštevati, da različne ključne besede zadostijo uporabnikom v različnih fazah nakupnega procesa.

** Nasvet dneva: ko se odločate za ključne besede je najbolj prodajno učinkovita kombinacija splošnih besed (npr. kozmetika) in še dodatnih specifičnih besed iz vaše ponudbe (npr. vichy krema za obraz).

Vsekakor je dobro, da se za učinkovito internetno prisotnost obrnete na strokovnjaka za internetno oglaševanje.

Prava kombinacija iskalnih besed vedno prinese tudi najboljše prodajne učinke!

Jasna Oven

1 Odziv to “Kako vas iščejo vaši kupci?”

  • Annmarie
    13. 7. 2009 ob 1:53

    Res je…sem not in delam.